Patriotyzm ekonomiczny – gdzie ten ekosystem?

Patriotyzm ekonomiczny – gdzie ten ekosystem?

Czy w Polsce mamy do czynienia z "rasizmem ekonomicznym"? To mocne sformułowanie padło z ust jednego z uczestników ostatniego panelu I Kongresu Patriotyzmu Ekonomicznego. Jego zdaniem o patriotyzmie gospodarczym będziemy mogli mówić dopiero wtedy, gdy polskie firmy...

czytaj dalej
Czy polska motoryzacja zdoła podbić świat?

Czy polska motoryzacja zdoła podbić świat?

Musimy pamiętać, że rynek aut to rynek globalny. Co musi się stać, żeby polska motoryzacja podbijała świat? Z całą pewnością trzeba myśleć globalnie, a także posiadać kapitał. Bo na przykład zrobienie samochodu elektrycznego to skomplikowany proces, który pochłonie...

czytaj dalej
Czy rynek gastronomii jest jeszcze do odbicia?

Czy rynek gastronomii jest jeszcze do odbicia?

Andrzej Demczuk powiedział, że gastronomia to trudna branża. Jest pod wieloma względami nietypowa. Należy pamiętać, że gastronomia to również miejsce — jak w domu gospodarz spotyka się z gościem. Czy to spotkanie przerodzi się w trwałą relację? Różne perspektywy W...

czytaj dalej

Już 111 wydanych certyfikatów!

Ciekawostki

Polacy szczególnie mocno czują się zachęceni polskim pochodzeniem w przypadku artykułów spożywczych, mebli oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
Artykuły spożywcze to kategoria produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków.
Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
64% badanych uważa kraj pochodzenia produktu za ważny czynnik przy zakupie artykułów spożywczych.
Dla kategorii kojarzonych z zaawansowaną technologią, produktami laboratoryjnymi czy chemicznymi pochodzenie nie jest aż tak ważne.
Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki.
*Informacje pochodzą z raportu Open Research z kwietnia 2016 roku.