Wśród aktualnie funkcjonujących programów certyfikacyjnych, skierowanych do polskich przedsiębiorców, Polski Ślad jest wyjątkowy. Dlaczego?

Przede wszystkim Polski Ślad to jedyny program certyfikacyjny dla polskich przedsiębiorców, który  jest oparty na metodologii naukowej, opracowanej przez dr Joannę Szalachę-Jarmużek z Fundacji im. Kazimierza Wielkiego, która jest naszym głównym ekspertem merytorycznym.

Nie przyznajemy certyfikatu wyłącznie na podstawie samego zgłoszenia i uiszczenia opłaty – by firma mogła posługiwać się certyfikatem, musi spełnić kilka kryteriów formalnych jednocześnie, to znaczy:

  • musiała zostać zarejestrowana w Polsce;
  • musi przynależeć w całości bądź w przeważającej części do polskiego kapitału (polski właściciel lub min. 51% udziałów w polskich rękach);
  • nie może być zależna od podmiotów zagranicznych.

Dodatkowym warunkiem obligatoryjnym przyznania certyfikatu dla produktu jest jego produkcja na terenie Polski.

Chcemy, by osoby, które natrafią na znak Polskiego Śladu, miały pewność, iż mają do czynienia z firmą o większościowym polskim kapitale lub z produktem wytworzonym w naszym kraju przez polskiego producenta – dlatego nie przymykamy oka, jeśli dana firma nie spełnia któregoś z zaproponowanych przez nas kryteriów. Skrupulatnie sprawdzamy każdy wniosek.

Nie wydajemy certyfikatów wyłącznie dla firm produkcyjnych, ale i dla firm działających w sektorze handlowym czy usługowym. Polski Ślad zostawiają już m.in. biura tłumaczeń, szkoły językowe czy sklepy internetowe.

Kolejnym elementem wyróżniającym Polski Ślad na tle innych programów certyfikacyjnych jest prowadzona na szeroką skalę promocja certyfikowanych firm. W tym celu wykorzystujemy nie tylko naszą stronę internetową czy blog, ale i kanały w mediach społecznościowych: profil na Facebooku, na Instagramie i na Twitterze. Pragniemy wspierać te firmy, które chcą zostawiać Polski Ślad w rodzimej gospodarce, dlatego dokładamy wszelkich starań, by o ich działalności dowiedziało się jak najwięcej konsumentów.

Umożliwiamy wykorzystanie (na określonych zasadach) znaku Polskiego Śladu w celach komercyjnych, dzięki czemu dana firma może umieścić go na opakowaniu swoich produktów czy na stronie internetowej. Tak wykorzystane logo naszego programu będzie widocznym drogowskazem dla tych konsumentów, którzy poszukują polskich produktów i którzy chcą korzystać z usług polskich firm.

Zachęcamy do poznania naszej MISJI oraz do przystąpienia do naszego projektu!