
Misja
Program Polski Ślad stawia sobie za cel propagowanie patriotyzmu ekonomicznego, tj. podejmowania świadomych decyzji ekonomicznych, zarówno makro-, jak i mikroekonomicznych
Podstawowe dążenia
- wspierać i wyróżniać polskich przedsiębiorców, aby mogli efektywnie konkurować z zagraniczną konkurencją, rozpoznawać się na rynku i współpracować;
- wpływać na decydentów w dziedzinie gospodarki, aby kierowali się dobrem i interesem polskich firm, stawiając go zawsze na pierwszym miejscu.
Etapy programu
Rośniemy, koncentrujemy się na:
- certyfikacji polskich firm i produktów, tj. na powiększaniu polskośladowej bazy firm, aby firmy te mogły rozpoznawać się na rynku i współpracować;
- promocji samego programu: używamy do tego celu przede wszystkim naszych kanałów społecznościowych (Fb, Twitter, Instagram), stron internetowych (Towarzystwa Biznesowe SA, Polski Ślad) i czasopisma Merkuryusz Towarzystw Biznesowych. O wszelkich innych ciekawych akcjach promocyjnych będziemy Państwa na bieżąco informować.
Krzepniemy
To faza nadchodząca – budujemy w niej strukturę na potrzeby wewnętrznej komunikacji pomiędzy członkami Polskiego Śladu, aby wspólnie oddziaływać na decydentów w dziedzinie polskiej gospodarki.
Na obecnym etapie nasza działalność praktyczna polega głównie na
- Certyfikacji prawdziwie polskich firm, które płacą podatki w Polsce i są niezależne od obcych kapitałów.
- Certyfikacji konkretnych produktów, wytwarzanych na terytorium RP przez polskie firmy.
Certyfikowane firmy mają prawo do użytkowania znaku Polskiego Śladu zgodnie z zasadami ujętymi w regulaminie i w umowie.
Patriotyzm konsumencki
Ważnym aspektem programu jest wsparcie patriotyzmu konsumenckiego, poprzez skierowanie akcji promocyjnej do zorientowanych patriotycznie konsumentów. Znak Polskiego Śladu jest w tym przypadku drogowskazem informującym o narodowości kapitału stojącego za firmą, albo też o miejscu wytwarzania konkretnego produktu.
Głównym ekspertem merytorycznym Polskiego Śladu jest dr Joanna Szalacha-Jarmużek z Fundacji im. Kazimierza Wielkiego z Torunia, która zaproponowała definicję „polskości” firm i produktów, w oparciu o którą działa system certyfikacji Polskiego Śladu.
Zapraszamy do zakładki Certyfikacja.
POLSKI ŚLAD TO
- misja
- identyfikacja wizualna (m.in. logo na etykietach produktów, naklejki, specjalny certyfikat jakości)
- ogólnodostępna baza polskich firm
- media społecznościowe (Facebook, Instagram, Twitter)
- doroczny plebiscyt Husarii Polskiego Biznesu z Uroczystą Galą Podsumowującą
Polski Ślad jest inicjatywą całkowicie apolityczną oraz nie powiązaną z żadną opcją ideologiczną. Wierzymy, że razem możemy zaspakajać nasze potrzeby konsumenckie, osiągać zyski w biznesie i jednocześnie pozytywnie wpływać na wspólnotowy wymiar naszego życia. Zostawiając Polski Ślad, działamy z korzyścią dla Polski i dla siebie.