Husaria Polskiego Biznesu

11 listopada 2016 r. podczas balu „Noc Wolności” odbyło się pierwsze wręczenie nagród Husarii Polskiego Biznesu. Wyróżnienia te trafiły do najprężniej rozwijających się polskich przedsiębiorstw.

Wyboru dokonało jury złożone z przedstawicieli Towarzystw Biznesowych oraz Polskiego Śladu.

Laureaci 2016:

  • Lullalove, producent designerskich zabawek i akcesoriów dla dzieci – w kategorii: firma rodzinna – za dynamiczny rozwój, dzięki któremu w ciągu zaledwie trzech lat działalności udało się zdobyć zaufanie klientów nie tylko w Polsce, ale i w Europie, Azji (Korea Południowa, Chiny,) i Australii; za produkty „made in Poland” i za promocję polskiego designu na świecie;
  • Newag SA, jedno z naszych najstarszych przedsiębiorstw kolejowych, którego tradycje sięgają roku 1876 – w kategorii: spółka giełdowa – za stabilną i wyjątkowo mocną pozycję na rodzimym rynku lokomotyw, które są projektowane i budowane w Polsce; za dobrą rywalizację na europejskich rynkach i eksport wyprodukowanych pojazdów m.in. do Włoch i Bułgarii;
  • IBBC Group, firma doradcza, lider w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem biznesu – w kategorii: usługi dla biznesu – za prewencyjną walkę z przestępczością i patologią w polskim biznesie; IBBC Group w 2017 roku będzie świętować dziesięciolecie istnienia, ma także stabilną pozycję międzynarodową jako część grupy kapitałowej Securitas AB.

Gratulujemy zwycięzcom Plebiscytu!

Już 123 wydanych certyfikatów!

Ciekawostki

Polacy szczególnie mocno czują się zachęceni polskim pochodzeniem w przypadku artykułów spożywczych, mebli oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
Artykuły spożywcze to kategoria produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków.
Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
64% badanych uważa kraj pochodzenia produktu za ważny czynnik przy zakupie artykułów spożywczych.
Dla kategorii kojarzonych z zaawansowaną technologią, produktami laboratoryjnymi czy chemicznymi pochodzenie nie jest aż tak ważne.
Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki.
*Informacje pochodzą z raportu Open Research z kwietnia 2016 roku.