Historia

 

Twórcą Polskiego Śladu jest toruńska Fundacja Kazimierza Wielkiego, która od 2011 roku wspiera akcje i programy promujące patriotyzm ekonomiczny. Szczególną rolę w rozwijaniu tej inicjatywy odegrała dr Joanna Szalacha-Jarmużek, prezes toruńskiej Fundacji.

Pani dr Joanna Szalacha-Jarmużek jest z nami po dziś dzień jako ekspert merytoryczny Polskiego Śladu, choć opiekunem prawnym programu są od niedawna Towarzystwa Biznesowe SA.

11 listopada 2016 r. podczas „Nocy Wolności” w Hotelu InterContinental w Warszawie, odbył się finał pierwszej edycji plebiscytu Husaria Polskiego Biznesu – dorocznej gali promującej Polski Ślad. Nagrody Husaria Polskiego Biznesu co roku mają trafiać do najprężniej rozwijających się polskich przedsiębiorstw.

Już 123 wydanych certyfikatów!

Ciekawostki

Polacy szczególnie mocno czują się zachęceni polskim pochodzeniem w przypadku artykułów spożywczych, mebli oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
Artykuły spożywcze to kategoria produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków.
Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
64% badanych uważa kraj pochodzenia produktu za ważny czynnik przy zakupie artykułów spożywczych.
Dla kategorii kojarzonych z zaawansowaną technologią, produktami laboratoryjnymi czy chemicznymi pochodzenie nie jest aż tak ważne.
Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki.
*Informacje pochodzą z raportu Open Research z kwietnia 2016 roku.