Historia

 

Twórcą Polskiego Śladu jest toruńska Fundacja Kazimierza Wielkiego, która od 2011 roku wspiera akcje i programy promujące patriotyzm ekonomiczny. Szczególną rolę w rozwijaniu tej inicjatywy odegrała dr Joanna Szalacha-Jarmużek, prezes toruńskiej Fundacji.

Pani dr Joanna Szalacha-Jarmużek jest z nami po dziś dzień jako ekspert merytoryczny Polskiego Śladu, choć opiekunem prawnym programu są od niedawna Towarzystwa Biznesowe SA.

11 listopada 2016 r. podczas „Nocy Wolności” w Hotelu InterContinental w Warszawie, odbył się finał pierwszej edycji plebiscytu Husaria Polskiego Biznesu – dorocznej gali promującej Polski Ślad. Nagrody Husaria Polskiego Biznesu co roku mają trafiać do najprężniej rozwijających się polskich przedsiębiorstw.

Ciekawostki

Polacy szczególnie mocno czują się zachęceni polskim pochodzeniem w przypadku artykułów spożywczych, mebli oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
Artykuły spożywcze to kategoria produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków.
Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
64% badanych uważa kraj pochodzenia produktu za ważny czynnik przy zakupie artykułów spożywczych.
Dla kategorii kojarzonych z zaawansowaną technologią, produktami laboratoryjnymi czy chemicznymi pochodzenie nie jest aż tak ważne.
Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki.
*Informacje pochodzą z raportu Open Research z kwietnia 2016 roku.