Patriotyzm konsumencki przy kawie

Po raz pierwszy Polski Ślad wraz z Towarzystwami Biznesowymi organizują spotkania o patriotyzmie ekonomicznym. Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców oraz osoby zainteresowane tematyką świadomości konsumenckiej i rozwojem polskiej gospodarki. Gościem specjalnym spotkań...

czytaj dalej

ORGANIC LIFE ZOSTAWIA POLSKI ŚLAD

Żyjemy w czasach, w których ciągle jesteśmy narażeni na kontakt ze szkodliwymi dla naszego organizmu substancjami, powodującymi alergie i przyczyniającymi się do rozwoju różnego rodzaju schorzeń oraz chorób. Przetworzona żywność, zanieczyszczone powietrze, kosmetyki stworzone na bazie syntetycznych składników o nazwach, które trudno wymówić – to nasza codzienność.

czytaj dalej

Mobility Soft zostawia Polski Ślad

Coraz częstszą praktyką stosowaną przez małe i średnie przedsiębiorstwa jest outsourcing usług IT. Firmy z Warszawy, które nie posiadają własnych zasobów informatycznych lub są one niewystarczające, zachęcamy do zapoznania się z ofertą profesjonalnego helpdesku,...

czytaj dalej

FIRMA FARBOTKA ZOSTAWIA POLSKI ŚLAD

Farbotka, założona w 2011 roku przez Julianę Farbotkę, to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek torebek damskich, choć w jej ofercie znaleźć można także plecaki, portfele, kosmetyczki, nerki i saszetki, torby laptopowe, torby sportowe czy torby...

czytaj dalej

Już 138 wydanych certyfikatów!

Ciekawostki

Polacy szczególnie mocno czują się zachęceni polskim pochodzeniem w przypadku artykułów spożywczych, mebli oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
Artykuły spożywcze to kategoria produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków.
Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
64% badanych uważa kraj pochodzenia produktu za ważny czynnik przy zakupie artykułów spożywczych.
Dla kategorii kojarzonych z zaawansowaną technologią, produktami laboratoryjnymi czy chemicznymi pochodzenie nie jest aż tak ważne.
Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki.
*Informacje pochodzą z raportu Open Research z kwietnia 2016 roku.