Czy rynek gastronomii jest jeszcze do odbicia?

Andrzej Demczuk powiedział, że gastronomia to trudna branża. Jest pod wieloma względami nietypowa. Należy pamiętać, że gastronomia to również miejsce — jak w domu gospodarz spotyka się z gościem. Czy to spotkanie przerodzi się w trwałą relację? Różne perspektywy W...

czytaj dalej

Husaria Polskiego Biznesu 2017

Kategoria "Firma z Polskiego Śladu" – Ursus SA Marki Ursus przedstawiać nie trzeba. Firma od lat produkuje pojazdy, maszyny i urządzenia dla rolnictwa. Co szczególnie cieszy, Ursus – firma z polskim kapitałem – podbija rynki zagraniczne, m.in. rynek...

czytaj dalej

Już 140 wydanych certyfikatów!

Ciekawostki

Polacy szczególnie mocno czują się zachęceni polskim pochodzeniem w przypadku artykułów spożywczych, mebli oraz produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
Artykuły spożywcze to kategoria produktów, które charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków.
Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy są polsko brzmiące.
64% badanych uważa kraj pochodzenia produktu za ważny czynnik przy zakupie artykułów spożywczych.
Dla kategorii kojarzonych z zaawansowaną technologią, produktami laboratoryjnymi czy chemicznymi pochodzenie nie jest aż tak ważne.
Sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki.
*Informacje pochodzą z raportu Open Research z kwietnia 2016 roku.